۱۰ آبان ۱۳۹۲، ۰:۵۱

مشحون در گفتگو با مهر:

می‌خواهیم جزو هشت تیم برتر بسکتبال جهان شویم/ از انتخاب نشدن وزیر متضرر می‌شویم

می‌خواهیم جزو هشت تیم برتر بسکتبال جهان شویم/ از انتخاب نشدن وزیر متضرر می‌شویم

مدیر سازمان تیم‌های ملی بسکتبال با تاکید بر اینکه تیم ملی ماه‌های حساس و تعیین کننده‌ای تا مسابقات قهرمانی جهان پیش رو دارد، گفت: می‌خواهیم یکی از هشت تیم برتر این مسابقات شویم چون لیاقت و توانایی آن را داریم اما با شرایط موجود نمی‌دانم تا چه حد می‌توان نسبت به دستیابی به این هدف امیدوار بود.

محمدرضا مشحون در گفتگو با خبرنگار مهر، با تاکید بر اینکه همه فدراسیون‌ها و تیم‎ها از مشخص نشدن وزیر وزارت ورزش و جوانان به یک اندازه متضرر نمی‌شوند، ضمن بیان مطلب فوق گفت: به طور حتم رشته‌هایی مانند بسکتبال که علاوه بر بازی‌های آسیایی، رویداد مهمی چون مسابقات قهرمانی جهان را هم پیش رو دارند، خیلی بیشتر نیازمند مشخص شدن وضعیت مدیریت ورزش هستند تا به واسطه آن بتوانند اقدامات خود را برای برنامه‌ریزی جهت آماده‌سازی، اساسی و نهایی کنند.

وی تصریح کرد: به هرحال باید وضعیت وزیر ورزش و جوانان مشخص شود تا وضعیت بودجه و اوضاع مالی فدراسیون‌ها سر و سامان بگیرد. با شرایط فعلی و مشکلات مالی که با آن مواجه هستیم، فقط می‌توانیم به فکر برنامه‌ریزی باشیم اما هرچه به جلو پیش می‌رویم و فاصله‌مان با مسابقات جهانی کمتر می‌شود، دغدغه‌های‌مان بابت مسائل مالی بیشتر می‌شود.

مدیر سازمان تیم‌های ملی بسکتبال با یادآوری اینکه تیم ملی برای دومین‌بار به واسطه قهرمانی در آسیا صاحب سهمیه جهانی شد، خاطرنشان کرد: در دوره پیش که در مسابقات جهانی شرکت کردیم، نتوانستیم از گروه‌مان صعود کنیم اما اینبار می‌خواهیم یکی از هشت تیم برتر جهان شویم، چون لیاقت آن را داریم. بازیکنان برای انجام این کار توانا هستند و از مربی خوبی هم بهره می‌برند اما همه اینها به این بستگی دارد که تا چه حد مورد حمایت قرار بگیریم.

وی تاکید کرد: برای آماده‌سازی تیم ملی کارمان را آغاز کرده‌ایم. مذاکراتی برای اعزام برون مرزی تیم ملی و حضور در کمپ یا تورنمنت بین‌المللی کشورهای اروپایی انجام داده‌ایم. ایتالیا، اسلوونی، ترکیه، صربستان و اسپانیا کشورهایی هستند که با آنها وارد مذاکره شده‌ایم. برخی مذاکرات به طور مستقیم توسط فدراسیون انجام می‌شود اما بچیروویچ که در مرخصی به سر می‌برد هم پیگیر بخشی از مذاکرات برای نهایی کردن آنهاست.

مشحون  ادامه داد: کارهایی را که باید انجام می‌دهیم و از هیچ تلاشی هم دریغ نمی‌کنیم اما واقعا نمی‌دانیم تضمینی برای به نتیجه رسیدن وجود دارد یا نه؟؛ به هر حال فعلا جیب‌مان خالی است و برای پیشبرد خیلی از کارهای‌مان به بودجه کافی و مناسب نیاز داریم. از طرفی هم بسکتبال حکم سر گنده‌ای را پیدا کرده که زیر لحاف مانده است و ظاهرا هیچ کس به عواقب این وضعیت آگاه نیست.

وی یادآور شد: از خیلی تیم‌ها و ورزشکاران به خاطر عنوان‌ها و مدال‌هایی که کسب کردند، به نوعی تقدیر و تشکر شد به جز بسکتبال که برای سومین‌بار قهرمان آسیا شد و مقتدرانه به سهمیه جهانی دست پیدا کرد. انگار نه انگار که در این رشته هم موفقیتی بزرگ به دست آمده است. این را که می‌گویم به خاطر مسائل مادی آن نیست.

مدیر سازمان تیم‌های ملی بسکتبال اضافه کرد: اصلا در اینگونه شرایط پول به آن اندازه اهمیت ندارد که بها دادن و ارزش قائل شدن، مهم است. باید این را در نظر گرفت که با این بی توجهی‌ها بازیکنان بسکتبال روحیه و انگیزه لازم را از دست می‌دهند و شاید در مسابقات آتی تا این حد نتوانند و خوب و ارزشمند کار کنند.

وی با یادآوری اینکه باید همزمان با تیم ملی، برای تیم جوانان هم برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهیم، اظهار کرد: تیم جوانان‌مان هم باید سال آینده در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کند و از این رقابت‌ها سهمیه جهانی بگیرد. مذاکراتی انجام داده‌ایم تا در صورت امکان میزبانی این مسابقات را بگیریم  چون موفقیت جوانان و جهانی شدن آنها هم ارزش و اهمیت خود را دارد.

مشحون در پایان گفت: در هر صورت برنامه‌های زیادی برای تیم ملی و تیم جوانان داریم اما اجرای آنها منوط به در اختیار گرفتن بودجه مناسب است. با یورو پنج هزار تومان کار زیادی نمی‌توان کرد. به هر حال برای اجرای هر برنامه‌ای از سوار شدن تا هواپیما تا پایان آن برنامه باید پول خرج کرد. با همه اینها امیدوار هستیم که بتوانیم با بهترین برنامه ریزی تیم ملی و جوانان را راهی مسابقات پیش رو کنیم.

کد خبر 2166221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha